S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

 

PARTNERI


» Cvičenie – základ životosprávy
CVIČENIE – ZÁKLAD ZDRAVEJ ŽIVOTOSPRÁVY

Pravidelné cvičenie vás môže ochrániť pred ochorením srdca, mŕtvice, vysokým krvným tlakom, obezitou, či ochoreniami ako sú diabetes alebo osteoporóza. Pohyb zlepšuje náladu a pomáha nám zvládať stres. Tiež má pozitívny vplyv na naše sebavedomie – sme fyzicky zdatnejší, cítime sa lepšie, zvyšuje sa nám sebaistota.

Aby malo cvičenie pre naše telo skutočný úžitok, odborníci odporúčajú vykonávať 20 až 30 minútové aeróbne aktivity aspoň trikrát do týždňa a posilňovanie a preťahovanie svalov minimálne dva krát.

Ak máte sedavé zamestnanie a už dlho ste sa nevenovali aktívnemu športovaniu, mali by ste začať s menej namáhavými činnosťami. Napríklad rýchlou chôdzou, nenáročnými športmi, ktoré vám prinášajú potešenie – napr. plávanie, či bicyklovanie v pohodlnom tempe. Svoju kondíciu môžete naštartovať aj behaním, či inými aeróbnymi aktivitami. Môžete pritom využiť rôzne športové zariadenia – napríklad bežecké pásy, alebo využiť krásne počasie, ktoré sa nám momentálne ponúka a zacvičiť si vonku.

Akonáhle ste v lepšej kondícii môžete postupne zvyšovať náročnosť jednotlivých cvikov. A vytvoriť si tak tréningový program. Pre silový tréning je najvhodnejšie použiť jednoručky. Jednoručky sú základným náradím pre plnohodnotné cvičenie. Používame ich samostatne, alebo vo dvojiciach a sú dostupné v rôznych hmotnostiach.

Pravidelný pohyb nám pomáha posilňovať imunitu organizmu a zlepšuje náš každodenný život. Začnite jednoduchými cvikmi už dnes a čoskoro na sebe zbadáte prvé výsledky. Možno sa pravidelné cvičenie stane neoddeliteľnou súčasťou vášho života.

 

MWZhN