S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

 

PARTNERI



Pitný režim a zelená strava

Pitný režim, koľko sa má vypiť za deň, keď užívam zelené potraviny ...

Ja by som len dodal a nielen keď jeme zelené potraviny . Verte tomu, že keď nebudeme dodržiavať pitný režim, dajú nám to jasne najavo. Chlorella žije celý život vo vode a na to, aby mohla v ľudskom organizme fungovať potrebuje vody veľa. Keď ju nemá, začne nás bolieť hlava, tlačiť nás v bruchu, skoro ako pocit kameňov v žalúdku.

Dôležitosť pitného režimu

Voda je neoddeliteľnou súčasťou našich životov, ale v podstate všetkých žijúcich organizmov na tejto planéte. Ide o látku, ktorá pozitívnym spôsobom ovplyvňuje náš metabolizmus, a jej prísun by sme nemali v žiadnom prípade podceňovať. Čistá voda je doslova zdrojom života. Ostatne dôkazom toho sú akékoľvek plodiny a živočíchy na tejto planéte, ktoré keď odrežeme od potrebného množstva vody, jednoducho uschnú, uhynú alebo zomrú. Voda tvorí základ krvi, lymfy, ochraňuje mozog, srdcové svaly a prispieva, aby naša koža zostala svieža a pružná. Bez vody neprebiehajú biologické procesy ako je trávenie, vstrebávanie a vylučovanie. Voda je zásobovacím, dopravným, zrieďovacím, chladiacim a pročišťovacím prostriedok v ľudskom tele.

Aké množstvo vody človek potrebuje?

V prvom rade sa zaoberajme potrebami ľudského tela, respektíve každého jedinca. Ľudský organizmus, poťažmo celá fyzická schránka, vyžaduje aspoň 1,5 až 3,5 litra tekutín denne, v závislosti na telesných proporciách daného človeka, vonkajších teplotách, práve vykonávaných aktivitách, apod Odporúča sa vypiť cca 0.3-0.4 litra na každých 10kg telesnej hmotnosti. Ak vážite teda 80kg potom je vhodné vypiť 2.4-3.2 litra tekutín denne. Základný prísun, ktorý sa však mnohokrát neskladá len a len z čistej vody, ako by to bolo vhodné. Ľudia samozrejme konzumujú aj rad iných tekutín sladkého alebo naopak dehydratačního charakteru. V tomto prípade je nutné držať sa základného pravidla, že prísun čistej vody by mal presahovať hranicu 50% príjmu všetkých tekutín. Možno samozrejme namietnuť, že aj najčistejšej vody sú obohatené o najrôznejšie siričitany, minerály a podobné látky, ktoré udržujú stav vody v perfektnom stave. Napriek tomu je pitie takejto vody telu omnoho prospešnejšie, než sladené limonády, kávy, čaju a podobné tekutiny. Vždy je potrebné nájsť zodpovedajúce pomer medzi jednotlivými tekutinami.

Čím je nám voda prospešná?

Voda nám doslova dodáva život. Je prečisťujúcim elementom v ľudskom tele a veľmi pozitívne tak pôsobí aj na vylučovacie ústrojenstvo. Vďaka dostatočnému a vhodnému pitnému režimu sa nestaráme iba o našu minimálnu dehydratácii a pocit smädu, ale zaručujeme blahodárnu energiu každej bunke v našom tele.
Rovnako, ako rozkvitajú rastliny, keď je zalievate, rozkvitá tiež človek, respektíve jeho pokožka. Voda je totiž pozitívne pôsobiace látkou na pevnosť a sviežosť samotnej kože.

Čo prináša nedostatočný prísun vody?

Z vyššie uvedeného teda jednoznačne vyplýva, že obmedzené alebo veľmi nízke množstvo vody ľudskému telu určite neprospieva. Dočkať sa totiž môžeme mnohých veľmi nepríjemných ochorení a zdravotných ťažkostí. Nedostatok vody negatívnym spôsobom pôsobí na obličky, pečeň a močové cesty. Teda na orgány, ktoré primárne slúži na prečisťovanie ľudského organizmu. Malý prísun vody so záporným spôsobom prejaví aj na vzhľadovej stránke človeka. Dôležité je však spomenúť, že aj výrazná nadmiera vody môže spôsobiť nepríjemné zdravotné ťažkosti, ktoré sa môžu prejavovať v neblahom navýšenie krvného tlaku, ktorý sa spája s motolicou a podobnými problémami. Ide však o extrémny konzumácii v poriadku niekoľkých litrov vody denne.

Ako človek stráca vodu z tela?

Svoj pitný režim samozrejme musíte prispôsobiť aj svojim aktivitám, pracovnému nasadeniu alebo vonkajšiemu klímy. Z tela je voda vylučovaná hneď niekoľkými možnými cestami. Tou najvýraznejšou bude pravdepodobne moč, ďalej je to potom stolice, ale aj pot, ktorý sa odparuje prostredníctvom ľudskej kože. Skôr zanedbateľná je strata vody z ľudského tela prostredníctvom dychu. Nakoniec je potrebné spomenúť, že vodu možno samozrejme získať aj mnohými inými spôsobmi, ako je len pitie tekutín z fľaše. Počas dňa konzumujete tiež veľkú radu potravín, ktoré v sebe môžu obsahovať pomerne veľké zastúpenie vody. Medzi ne patrí napríklad ovocie, zelenina, ryby, mlieko, ale aj zemiaky a iné pochutiny. Nezávisle na konzumovaných potravinách a ľubovoľnom jedle myslite na to, že do tela musíte dostať dostatok vody, však viac, ako sme uvádzali na začiatku tohto článku. Až potom môže vaše telo fungovať správne tak, ako má.

Tipy:

  • Vedeli ste, že sa telo veľmi nerado zbavuje tukov, pokiaľ nemá dostatok tekutín
  • Pocit smädu znamená už vážnu situáciu, kedy vodu potrebujeme naozaj nutne
  • Seniori majú zníženú potrebu pitie tekutín, je vhodné si množstvo vypitej vody merať a piť aj keď človek nemá smäd.

 

Y2FjMThl